Mannen myten inte så mycket legenden

Träffade mannen bakom signaturen idag. Mannen som försatt mig och Anna i en jobbig sits när det kommer till att få godkännande för studien. 
Satt och väntade från 8:30 till 15:15 på diverse folk, allt tar lång tid här. Tillslut fick jag gå och träffa honom personligen då hans sekreterare inte dykt upp på 3 timmar. Traskade lite trött upp mot huset där det spånandes om att den varelse skulle befinna sig. Två våningar upp i det annars väldigt passande huset för honom. Där all kadaver forskning sker. Var ju bara det som saknades, mentalt instabil Doktor med storhetsvansinne som livnär sig på studenters misär och har en hobby att skära i döda människor. Men nu till denna man, Doktor irisa Mwaka 
Om man ställde en hobbit brevid honom skulle hobbiten se ut som en jätte. Dr irisa mwaka är 120cm kort och väger mindre än en malnutrierad vandrande pinne. När jag inte fått någon sorts lunch och mitt humör sinade gick enbart tankarna åt att jag lätt skulle kunna bryta nacken på honom, lika lätt som en italienare bryter av en spagetti ner i grytan. Och jag skulle kommit undan med det om det inte vore för en annan doktor i rummet. Men han såg lika road ut av dr mwaka som jag så han skulle nog inte tjallat. Snitches get stitches. #GolareHarIngaPolare 

Jag presenterade projektplanen nu för 9e gången och han frågade varför det hade tagit så lång tid..... En, två tre. TRE blodkärl sprack i mitt högra höga och kände hur jag kokade på insidan. Hur har han mage att säga att han tyckte detta tog lång tid. Det är ju hans fel. Värsta var att han hade någon sorts självbelåten min samtidigt. Mitt svar var bara att ändringarna gjorts så snabbt som möjligt och att sedan skall projektplanen gå igenom de rätta människorna för att nå honom. 

"Ill look at it later" och så kastar han papprena på en 3meters pappershög brevid hans skrivbord. Känner hopp nu, vårt papper är ju på toppen av högen men eftersom lilleman här är dunder kort så kommer han säkert starta från botten. Jag gick leendes där ifrån med bilder av att han fastnat under pappershögarna och att en råtta långsamt åt upp honom från tårna och uppåt.

Goda nyheter. Kommer hem! Landar på Arlanda på lördag morgon den 25e!

Hank The tank